فیلم فراموش شده دهه ۸۰ شرلوک هلمز پیکسار روی آن کار کرد
به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده داستان یک فناوری جدید از اولین های بسیاری تشکیل شده است. از این گذشته، ایجاد چیزی کافی نیست: همچنین باید کاری کرد که در سناریوهای مختلف کار کند. اولین باری است که یک تماس تلفنی برقرار شد، و سپس اولین باری است که شخصی توانست
به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده داستان یک فناوری جدید از اولین های بسیاری تشکیل شده است. از این گذشته، ایجاد چیزی کافی نیست: همچنین باید کاری کرد که در سناریوهای مختلف کار کند. اولین باری است که یک تماس تلفنی برقرار شد، و سپس اولین باری است که شخصی توانست با تلفن به آن سوی اقیانوس اطلس برسد. به همین ترتیب، وقتی صحبت از CGI به میان میآید، دانستن اینکه داستان اسباببازی در سال ۱۹۹۵ اولین فیلمی بود که کاملاً با این فناوری آن زمان کاملاً جدید ساخته شد، کافی نیست. برای درک کامل تاریخچه تصاویر تولید شده توسط رایانه، باید به نقاط عطف دیگر نیز نگاه کرد، مانند اولین فیلمی که یک قهرمان کاملاً CG را نشان می دهد و البته اولین فیلمی که شخصیتی کاملاً از چند ضلعی های دیجیتال را نشان می دهد. . برای کنار هم قرار دادن قطعات این تاریخ، باید نگاهی به فیلمی بیندازیم که گرچه برای بسیاری که در دهههای ۸۰ و ۹۰ بزرگ شدند، کلاسیک دوران کودکی بود، اما تا حد زیادی فراموش شده است: شرلوک هلمز جوان محصول ۱۹۸۵ بری لوینسون.
شاید عجیب به نظر برسد که فیلمی از شرلوک هلمز نقش مهمی در تاریخ CGI داشته باشد. کارآگاه ویکتوریایی خلق شده توسط آرتور کانن دویل و اسرار قدیمی او تقریباً مخالف چنین فناوری های مدرنی به نظر می رسد. با این حال، برداشت لوینسون از ماجراهای یک شرلوک نوجوان (نیکولاس رو) و یک واتسون صورت نوزاد (آلن کاکس) اولین شخصیت تمام سی جی است که در یک فیلم لایو اکشن ظاهر شده است. و افرادی که مسئول خلق این شخصیت هستند، کسی نیستند جز کسانی که ده سال بعد، داستان اسباببازی را به روی پرده میآورند: جان لستر و خدمه استودیوی انیمیشن پیکسار.
مدتها قبل از خرید توسط دیزنی و یا حتی راه اندازی آن به عنوان یک شرکت مستقل، پیکسار بخشی از بخش کامپیوتر لوکاس فیلم بود و از سال ۱۹۷۹ فعالیت می کرد. در ابتدا به عنوان گروه گرافیک شناخته می شد، بخش لوکاس فیلم قبلاً با نام انیمیشن رایانه ای پیکسار شناخته می شد. گروه در سال ۱۹۸۵، حداقل بر اساس تیتراژ پایانی شرلوک هلمز جوان. این تیم با همکاری داگلاس اسکات کی و جورج جابلو به عنوان «هماهنگکنندگان مرد شیشهای» روی «سکانس مرد شیشهای» کار کرده است. لستر در کنار ویلیام ریوز، دیوید دیفرانچسکو، ایبن اوستبی، دیوید اچ. سالسین، رابرت ال کوک، دان کانوی و کریگ گود به عنوان بخشی از گروه انیمیشن کامپیوتری در تیتراژ پایانی فیلم شناخته می شود.
سکانس مرد شیشه ای یکی از بهترین لحظات در «شرلوک هلمز جوان» است.
اما «سکانس مرد شیشهای» که این نسخه اولیه پیکسار به خلق آن نسبت داده میشود چیست؟ خب، این یکی از جالبترین صحنههای شرلوک جوان است، فیلمی که مطمئناً در مدت زمانی که از اکرانش میگذرد، بیشتر از یک کمی ضعیف پیر شده است. در این سکانس، شخصیت کشیش دانکن نسبیت (دونالد اکلس) از توهماتی رنج می برد که توسط یک دارت سمی به او تحمیل شده است. هسته بینایی او شامل یک شوالیه است (که اغلب به عنوان “شوالیه شیشه ای رنگارنگ” شناخته می شود) که در یکی از پنجره های شیشه ای رنگی کلیسا به تصویر کشیده شده است، که کشیش را که در مقابل او ایستاده بود، قبل از اینکه از عکس برای حمله به بیرون بپرد، می کشد. کشیش. کشیش که قادر به دفاع از خود در برابر مرد شیشهای نیست، از کلیسا بیرون میرود، کاملاً دیوانه شده و خود را جلوی کالسکه میاندازد.
کل ماجرا به کشتن کشیش نسبیت ختم می شود، و این همه بخشی از نقشه است: داستان شرلوک هلمز جوان باعث می شود تا کارآگاه نوجوان نقشه ترور گروهی از همکلاسی های سابق را که مسئول هتک حرمت یک مقبره و تخریب یک مقبره هستند، کشف کند. کل شهر در مصر همه چیز کمی نژادپرستانه است، به خصوص در مورد حساسیت های سال ۲۰۲۴. از ترسیم انگلیسیهای بیاحترامی به عنوان قربانی گرفته تا حال و هوای عجیب و غریب نوار مصری که هولمز و واتسون از آن بازدید میکنند، جایی که هر مشتری حاضر است آنها را با چاقویی شبیه قلاب قصابی کند، همه اینها طعم بدی را در دهان بیننده ایجاد میکند.
«شرلوک هلمز جوان» هنوز یک فیلم ماجراجویی مناسب است
با این حال، شرلوک هلمز جوان لحظات خود را دارد. این ماجراجویی بسیار یادآور اولین فیلم های هری پاتر در اوایل دهه ۲۰۰۰ است و منطقی است: کریس کلمبوس به خاطر کارگردانی هری پاتر و سنگ جادو و هری پاتر و تالار اسرار شناخته شده است و نویسنده فیلمنامه یانگ است. شرلوک هولمز. تصور کردن او از فیلم ۱۹۸۵ به عنوان طرحی برای کارهای بعدیاش کار سختی نیست، حتی اگر استیو کلوز کسی است که تصاویر هری پاتر را نوشته است.
اما جذاب ترین چیز در مورد شرلوک هلمز جوان قطعا استفاده فیلم از جلوه های بصری است، از روتوسکوپی گرفته تا استاپ موشن و البته CGI. توهمات تولید شده توسط سم مورد استفاده فرقه رام تپ، گروهی که مسئول قتل های هلمز و واتسون (و دوستشان الیزابت با بازی سوفی وارد) هستند، همه به زیبایی ساخته شده اند، صرف نظر از تکنیکی که برای خلق آنها استفاده شده است. سخت است که به واتسون که با راه رفتن و صحبت کردن شیرینیها مورد حمله قرار میگیرد نخندید، درست مثل این که از نبرد آقای واکس فلاتر (نایجل استاک) با غارگولهای کوچک ناراحت نباشید. با این حال، ستاره نمایش قطعا مرد ویترای است.
کمی مربع و فاقد هر نوع حالات چهره، این شخصیت همه چیز داشت تا ما را به یاد یک بازی بد پلی استیشن ۱ بیاندازد. خوشبختانه اینطور نیست. حتی امروزه با تماشای شرلوک هلمز جوان، باید به شگفتی این مرد اعتراف کرد که حرکت مرد شیشهای رنگی را مشاهده میکند. سبک زاویهدار نقاشی شیشهای رنگی کمک زیادی میکند: اگر شخصیتی که آنها به تصویر میکشند واقعیتر بود، جلوهها آنقدر شگفتانگیز باقی نمیماند. در پایان، شوالیه هنوز احساس میکند چیزی خارج از رویا است – یا برای وفادارتر بودن به داستان فیلم، یک کابوس.
شوالیه شیشه ای رنگی چگونه ساخته شد؟
شوالیه زیبای ویترای از تمایل ILM – به ویژه بخش Pixar آن – برای خلق چیزی جدید برای شرلوک هلمز جوان پدیدار شد. در یک سخنرانی در سال ۲۰۲۰ در کنفرانس VIEW، دنیس مورن، که در آن زمان ناظر جلوههای بصری در ILM بود، فاش کرد که مدلی برای شوالیه ساخته شده است و آنها حتی در نظر داشتند برای آن استاپ موشن بروند. با این حال، همه اینها به نظر می رسید که قبلاً انجام شده است. این زمانی بود که همسرش، مستندساز و معمار، زارا مورن، با برش کاغذی از یک شوالیه که از قطعات مختلف ساخته شده بود، بسیار شبیه به شکلی در یک تکه شیشه رنگی، به سراغ او آمد.
مورن توضیح می دهد: “او به این فکر افتاد که همه قطعات جدا باشند.” “اگر همه اینها جدا بودند، هیچ راهی وجود نداشت که بتوانید تصور کنید که چگونه می توانستید آن چیز را بسازید.”
این ایده همچنین بسیار نزدیک به چیزی بود که فردی که از شیشه های رنگی ساخته شده بود به نظر می رسید: دو بعدی و متشکل از خرده های رنگی مختلف. بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، بچههای پیکسار به طراحی شوالیه پرداختند و تکههای شیشهای دیجیتالی با ضخامت یک اینچ را ساختند که در کنار هم قرار گرفتند و شکلی ترسناک را تشکیل دادند. مورن همچنین بر نیاز به محدب ساختن تصویر به جای کاملا مسطح به منظور افزایش حس ناراحتی ناشی از صحنه تاکید می کند. او میگوید: «اگر فقط از یکی از نماها به ثابت نگاه کنید، همه چیز به سمت جلو حرکت میکند. این قطعاً به افزودن حس عاملیت به شوالیه کمک می کند و او را تهدیدآمیزتر می کند زیرا به نظر می رسد دائماً به سمت کشیش حرکت می کند.
مورن همچنین به این نکته اشاره می کند که ساخت شوالیه شیشه ای رنگی تنها به عنوان بخشی از تلاش گروهی امکان پذیر است. در حالی که او فردی است که به عنوان سرپرست تیم مصاحبه شده است، و در حالی که لستر فردی است که معمولاً به عنوان کار بر روی این سکانس به یاد میآید، بسیاری از انیماتورها دست خود را روی این ساخته کاملاً جدید داشتند. مورن میگوید: «این یک چیز مهم است، اینکه بتوانید به چیزی اضافه کنید، بتوانید آن را مثبت کنید، عکس را بهتر و بهتر و بهتر از قبل کنید. بنابراین، از دیدگاه من، با دیدن آنچه که میتوانیم اضافه کنیم، این یک برد واقعی بود، و اگر هرکسی به تنهایی کار کند، این اتفاق نخواهد افتاد. آنها کار خوبی انجام خواهند داد، اما یک اتحاد وجود دارد که باید انجام شود.»
از نظر ظاهری کار گروهی در نهایت نتیجه داد. در حالی که شرلوک هلمز جوان یک فیلم کاملا فراموشنشدنی با اشتباهات فراوان است، با وجود اینکه هنوز یک ماجراجویی هیجانانگیز برای کودکان ارائه میکند، جلوههای ویژه آن بسیار خوب است. به ویژه CGI هنوز کاملاً قابل توجه است، حتی اگر در نظر بگیریم که چقدر پیشرفت داشته است. در واقع، شوالیه شیشه ای رنگارنگ، زیبایی قابل مشاهده و حتی تا حدودی ترسناک باقی می ماند – مطمئناً برای ترساندن یک کشیش پیر تا سر حد مرگ و برای برانگیختن مخاطبان در مورد اتفاقات بعدی هیجان زده می شود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 12 انتشار یافته : ۰