کد خبر : 208724
تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 - 15:38

۴ روند کلیدی بازاریابی محتوا برای سال ۲۰۲۳

۴ روند کلیدی بازاریابی محتوا برای سال ۲۰۲۳

  وقتی صحبت از جذب و تبدیل مشتری به میان می آید، محتوا هرگز از مد نمی افتد. وقتی به درستی انجام شود، بازاریابی محتوا راهی موثر و مقرون به صرفه (یا حتی رایگان) برای هدف قرار دادن مخاطبان مورد نظر با اطلاعات مورد نیاز آنها است. در سال ۲۰۲۳، بازاریابی محتوا در حال تکامل

 

وقتی صحبت از جذب و تبدیل مشتری به میان می آید، محتوا هرگز از مد نمی افتد. وقتی به درستی انجام شود، بازاریابی محتوا راهی موثر و مقرون به صرفه (یا حتی رایگان) برای هدف قرار دادن مخاطبان مورد نظر با اطلاعات مورد نیاز آنها است.

در سال ۲۰۲۳، بازاریابی محتوا در حال تکامل است (به روش های جدید و شگفت انگیزی که بر اساس محتوا و روند سئو در سال ۲۰۲۲ ساخته شده است). این فقط در مورد نگاه کردن به فرمت هایی نیست که باید برای جذب مخاطب خود استفاده کنید (شکل بلند و کوتاه) یا ظهور TikTok به عنوان یک پلت فرم بازاریابی موثر، بلکه تسریع بازاریابان با استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری و مبارزه با بلاک مخوف نویسنده – به خصوص زمانی که شما یک بازاریاب محتوا مشغول نوشتن مطالب زیادی هستید.

 

بنابراین بیایید به روندهای کلیدی بازاریابی محتوا برای سال ۲۰۲۳ نگاه کنیم تا ببینیم چه چیزی را در نظر می گیرید یا آن را آزمایش می کنید تا ببینید آیا عملکرد را افزایش می دهد یا خیر. برای اطلاعات بیشتر در مورد این روندهای کلیدی به ادامه مطلب مراجعه کنید:

 

  • ویدیوی کوتاه و همهجانبه برای اولین بار در موبایل

  • انفجار در اقتصاد خالق

  • هوش مصنوعی و همکاری بازاریابی

  • محتوای ویدیویی طولانی و زنده

 

۱. ویدیوی فراگیر با فرم کوتاه

برای سال‌ها، ویدئو به‌عنوان نوع محتوای کلیدی برای برندها در کانال‌ها – به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی – مورد استقبال قرار می‌گرفت. همانطور که در گزارش معیارهای محتوا در سال ۲۰۲۳ ذکر شده است، بیش از نیمی از بازاریابان می گویند که ویدیو با ارزش ترین نوع محتوا است و ۲۵ درصد آنها گفته اند که ویدیوی زنده در دستیابی به اهداف رسانه های اجتماعی مؤثر است.

 

در نتیجه، همه پلتفرم‌های اجتماعی محتوای ویدیویی و الگوریتم‌های آن‌ها را اولویت‌بندی می‌کنند، از جمله پلتفرم‌هایی که ممکن است به‌طور سنتی مانند لینکدین مبتنی بر متن باشند، طبق گفته آلیسون باتیسبی، مشاور رسانه‌های اجتماعی و موسس آووکادو اجتماعی.

 

«۲۰۲۲ سال سرگرمی همه‌صفحه‌ای همه‌جانبه برای اولین بار در تلفن همراه بود، بنابراین اگر در حال ایجاد ویدیو در سال ۲۰۲۳ هستید، باید عمودی فکر کنید. ما شاهد آزمایش‌های بیشتری از برندهایی خواهیم بود که به این روند تمایل دارند و با آن‌ها آزمایش می‌کنند. این فرمت نه تنها به صورت ارگانیک بلکه در تبلیغات پولی نیز وجود دارد.

 

باتیسبی معتقد است که برندهای باهوش ابتدا خلاقیت خود را به صورت ارگانیک آزمایش می کنند و سپس محتوای با بهترین عملکرد خود را تبلیغ می کنند. این روندی است که در TikTok به خوبی کار می‌کند، بنابراین اگر متوجه شدید ویدیوها از نظر بازدید و لایک بالا می‌روند، چرا به تقویت آن فکر نکنید؟

 

در اینجا چند نکته کلیدی برای ایجاد محتوای کوتاه و عالی برای موبایل آورده شده است:

 

  • آن را محکم نگه دارید. مدت زمان ویدیوهای موفق بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه است

  • در پایان ویدیوی خود یک پیچ و تاب غافلگیرکننده مانند آشکارسازی یا دگرگونی قرار دهید

  • زیرنویس‌های جالبی مانند «منتظر اتفاقات بعدی باشید» اضافه کنید تا مردم را تماشا کنند

  • برای افزایش احتمال ویروسی شدن، صداهای خود را ایجاد کنید یا آهنگ‌های خود را مجدداً میکس کنید (این نکات را از سازندگان برتر TikTok بررسی کنید)

  • آنچه را که در پلتفرم‌هایی مانند هشتگ‌ها، موضوعات یا موسیقی مورد توجه است، مرور کنید

 

۲. انفجار در اقتصاد خالق

ما در برترین روندهای بازاریابی دیجیتال برای وبلاگ ۲۰۲۳ خود اشاره کردیم که اقتصاد خالق در حال رشد و تغییر است. این انفجار رقابت شدیدی را بین برندها برای جذب و حفظ بهترین سازندگان در سراسر پلتفرم ها ایجاد می کند.

 

دلیل؟ برندها می‌خواهند شکاف‌های محتوایی خود را پر کنند و می‌خواهند به آخرین روندها متصل شوند. اما آنها همیشه دانش یا ظرفیت لازم برای اقدام سریع یا انجام این کار را به نحوی که تعامل و تبدیل را به بهترین نحو انجام دهند، ندارند.

 

«بررسی‌های تماس از سوی سازندگان محتوا قابل اعتماد است و اغلب تعامل در نمایه‌های سازنده بیشتر از نمایه‌های برند است. بنابراین، واقعاً در نظر بگیرید که چگونه می توانید از سازندگان به عنوان بخشی از بازاریابی برند خود استفاده کنید. آیا می توانید برخی از محصولات را برای بررسی پیشنهاد دهید؟ آیا می توانید تعدادی را به یک رویداد دعوت کنید؟ یا می‌توانید برای همکاری روی یک محتوا، مانند یک صدای پرطرفدار، با هم همکاری کنید؟» باتیسبی می گوید.

خوشبختانه شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی پیدا کردن سازندگان با کیفیت و مرتبط را برای برندها آسان‌تر می‌کنند. اینستاگرام اخیراً مجموعه‌ای از سازندگان راه‌اندازی کرده است که در آن سازندگان می‌توانند داستان‌های منحصربه‌فرد خود را به اشتراک بگذارند و خود را برای مشارکت در نمایه‌های خود قرار دهند.

 

بر اساس گزارش MIT Technology Review، یوتیوب از تقسیم درآمد ۴۵ درصدی در شورت های یوتیوب خبر داد. بنابراین Battisby می بیند که YouTube از پیشنهاد ویدیوی عمودی جدید خود برای جذب سازندگان برای ایجاد محتوای کوتاه منحصر به فرد درآمد کسب می کند.

 

۳. هوش مصنوعی و همکاری بازاریابی

هوش مصنوعی (AI) و کپی‌رایتینگ سال‌هاست که با هم مرتبط هستند. اما در سال ۲۰۲۳ هوش مصنوعی نقشی بزرگتر از همیشه در تولید محتوا ایفا خواهد کرد زیرا تقاضا از سوی مصرف کنندگان برای شخصی سازی تشدید می شود.

 

راه حل های جدید هوش مصنوعی زیادی در بازار وجود دارد. به عنوان مثال، UberSuggest از هوش مصنوعی برای کمک به پست‌های وبلاگ استفاده می‌کند، Copy.ai به ایجاد پست‌ها و وبلاگ‌ها در رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند، در حالی که Chat GPT برای تعامل مکالمه آموزش دیده است و می‌تواند با Zapier برای برنامه‌ریزی وبلاگ‌ها یا محتوای رسانه‌های اجتماعی و ایجاد نقاشی یا ویدیو ادغام شود. این فناوری‌های جدید از بازاریاب‌ها می‌خواهد که یاد بگیرند چگونه با آنها صحبت کنند و برای بهترین محتوا پیام‌هایی ایجاد کنند.

 

مت سانتوس، معاون محصولات و استراتژی در برندهای نیل پاتل، می‌گوید: «ما می‌بینیم که مردم از هوش مصنوعی برای ایمیل، نوشتن کپی، خطوط موضوع در ایمیل یا حتی نسخه تبلیغاتی شما استفاده می‌کنند.

 

اما این فقط در مورد ایجاد کپی نیست، مت معتقد است که می تواند به بازاریابان محتوا در فرآیند نوشتن کمک کند، به خصوص زمانی که محتوای زیادی برای ایجاد وجود دارد. «من فکر می‌کنم راهی که می‌توانیم از این ابزار استفاده کنیم، فقط با شروع کار خلاقانه است. این عالی است که به ما کمک کند از بلوک نویسنده عبور کنیم زیرا به محض اینکه شروع به دیدن کلمات در صفحه می کنیم، ذهن ما شروع به مسابقه می کند. این اساساً همان چیزی است که هوش مصنوعی در حال حاضر، امروز برای آن مفید است.»

 

در سال ۲۰۲۳، به دلیل سرمایه گذاری بیشتر در نرم افزار و یادگیری ماشین، پیشرفت هایی وجود خواهد داشت. بهبودهایی در پردازش زبان طبیعی و سایر عوامل وجود خواهد داشت و در ادامه، ما شاهد هوش مصنوعی خواهیم بود که محتوای عالی تولید می کند که فقط باید کیفیت آن را تضمین کنیم یا ویرایش کنیم و فقط چند دقیقه را صرف آن کنیم.

 

با وجود پیشرفت‌ها، سانتوس معتقد است که «به ندرت می‌توان هوش مصنوعی پیدا کرد که بتواند یک پست وبلاگ کامل را از ابتدا تا انتها کامل بنویسد. ما هنوز چندین سال با آن فاصله داریم. در سال ۲۰۲۳، هوش مصنوعی برای کمک به تولید چند قطعه اول یا کمک به شما در تکمیل یک قطعه استفاده خواهد شد، اما هنوز هم برای انسان در آنجا ضروری است.

 

۴. محتوای طولانی و ویدیوی زنده

بسیاری از بازاریابان برای جذب و تعامل بر محتوای کوتاه مدت متکی هستند و ترجیح می دهند. اما نادیده گرفتن محتوای طولانی تر یک اشتباه خواهد بود.

 

نه تنها محتوای طولانی مانند وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی یا وبینارها برای سئو عالی است، بلکه در ایجاد بک لینک نیز موثر است – طبق مطالعه Backlinko، پست های بیش از ۳۰۰۰ کلمه ۷۷ درصد بک لینک بیشتری دریافت می کنند.

 

اما در مورد ویدیوهای طولانی چطور؟ به گفته یکی از مدیران ارشد گوگل، اعتقاد بر این است که اکنون ۴۰ درصد از جوانان از TikTok و Instagram به‌عنوان راهی برای جستجوی مکان‌هایی برای بیرون رفتن برای ناهار به جای استفاده از جستجوی Google Maps استفاده می‌کنند. بنابراین، ایجاد ویدیوهایی که مکان‌ها را به نمایش می‌گذارد می‌تواند به تعامل و جذب افراد به وب‌سایت یا برند شما کمک کند.

 

Battisby همچنین می بیند که شرکت ها با ویدیوهای طولانی مدت در لینکدین موفقیت بزرگی کسب می کنند. ما لینکدین لایو را در سال‌های اخیر دیده‌ایم و به‌عنوان یک ابزار، بهتر و بهتر می‌شود. پخش زنده در لینکدین و میزبانی وبینارها و مکالمات حرفه ای در این پلتفرم آسان تر و قابل دسترس تر می شود.

 

همچنین محتوای صوتی مانند پادکست وجود دارد. این قالب در سال‌های اخیر با افزایش محبوبیت پادنیوز گزارش داد که درآمد پادکست ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ با ۳۸ درصد شنوندگان ماهانه در ایالات متحده به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که تنها ۱۴ درصد در یک دهه قبل از آن در سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است.

 

افزایش جستجوی صوتی و مالکیت دستگاه‌های هوشمند مانند الکسا و هومی و اپلیکیشن اجتماعی Clubhouse (بر اساس صدا) تنها تعداد افرادی را که به محتوای صوتی گوش می‌دهند افزایش می‌دهد. برندها باید از روند استفاده کنند تا ببینند آیا محتوای آنها در آن کانال ها طنین انداز می شود یا خیر.

 

گردآوری روندهای بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۳

محتوا رسانه ای است که برای هر کسب و کاری – بزرگ یا کوچک – ارزشمند است. نکته کلیدی این است که مخاطبان خود را درک کنید و از همه ابزارهای موجود برای ایجاد محتوای مرتبط و مفید برای مخاطبان خود استفاده کنید.