کد خبر : 208888
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1402 - 12:07

راهنمای ساخت لینک SEO: 12 استراتژی که در سال ۲۰۲۴ کار می کنند

راهنمای ساخت لینک SEO: 12 استراتژی که در سال ۲۰۲۴ کار می کنند

  بک لینک یا رپورتاژ مرتبط برای بهبود دید آنلاین شما، افزایش ترافیک وب و قرار دادن وب سایت شما در بالای نتایج موتورهای جستجو ضروری است. به طور خلاصه، بک لینک ها زمانی مفید هستند که می خواهید اعتبار وب سایت خود را در چشم غول های موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش دهید. موتورهای

 

بک لینک یا رپورتاژ مرتبط برای بهبود دید آنلاین شما، افزایش ترافیک وب و قرار دادن وب سایت شما در بالای نتایج موتورهای جستجو ضروری است.

به طور خلاصه، بک لینک ها زمانی مفید هستند که می خواهید اعتبار وب سایت خود را در چشم غول های موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش دهید.

موتورهای جستجو محتوای جدید را از طریق پیوندها کشف می کنند و همچنین از آنها به عنوان پارامتری برای تعیین کیفیت محتوا استفاده می کنند.

خب این چطور کار می کند؟

گوگل یک بک لینک متنی با کیفیت بالا را به عنوان رای اعتماد در نظر می گیرد که نشان می دهد محتوا چقدر ارزشمند است. با این اوصاف، جای تعجب نیست که لینک سازی یکی از عوامل مهم رتبه بندی موتورهای جستجو باشد.

یک استراتژی هدفمند اغلب کارها را آسان می کند و لینک بیلدینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بله، فرقی نمی‌کند مبتدی باشید یا حرفه‌ای، به یک استراتژی قطعی نیاز دارید تا بیشترین بهره را از لینک بیلدینگ ببرید. در غیر این صورت، تلاش های شما برای ایجاد پیوند ممکن است به یک فاجعه ختم شود.

نگران نباش! اگر بدانید چه، چرا، چگونه، باید و نبایدهای لینک بیلدینگ، شکستن مهره سخت سخت نیست.

اجازه دهید شما را در مرحله ساخت لینک و جنبه های آن یک مرحله در یک زمان راهنمایی کنم.

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ عمل به دست آوردن لینک از یک یا چند وب سایت به وب سایت خودتان است.

این پیوندها به کاربران کمک می کند تا از یک صفحه وب به صفحه دیگر برای دسترسی به اطلاعات بیشتر مرتبط با جستجوی خود در اینترنت حرکت کنند.

در مورد موتورهای جستجو، لینک ها راه را برای ربات ها برای خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی صفحات وب باز می کنند.

چرا لینک سازی برای سئو مهم است؟

لینک بیلدینگ یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای به دست آوردن وب‌سایت‌های با اعتبار بالا و خاص برای تضمین سایت شما است.

همانطور که بک لینک به دست می آورید، یک پروفایل بک لینک جسورانه و گویا ایجاد می کنید. بر اساس استحکام پروفایل پیوندی که ایجاد می کنید، وب سایت شما می تواند الگوریتم گوگل را مجذوب خود کند و به رتبه های بالاتری دست یابد.

لینک بیلدینگ، علیرغم همه شایعه پراکنی هایی که اتفاق می افتد، چیزی است که نمی توانید هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای سئو از آن چشم پوشی کنید.

هشدار اسپویلر: ایجاد یک پروفایل پیوند سالم یک شبه اتفاق نمی افتد. ساخت لینک زمان می برد، اما همیشه ارزشش را دارد.

هنگامی که شما تلاش های هدفمند و واقعی را برای ایجاد لینک انجام می دهید، با نتایج طولانی مدت نتیجه می دهید. این اصل ماجراست.

مفهوم پیوندها در نحوه عملکرد جستجوی گوگل نقش اساسی دارد. بنیانگذاران آن، لری پیج و سرگئی برین، مفهوم زیبای PageRank را ارائه کردند.

الگوریتم PageRank به گوگل کمک می کند تا صفحات جدید را شناسایی کند و آنها را بر اساس سیگنال های کیفیت رتبه بندی کند. بنابراین، معنای این موضوع این است که الگوریتم اصلی گوگل، بک لینک ها را به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه برتر می سنجد و نادیده گرفتن آن می تواند رشد یک وب سایت را متوقف کند.

چگونه لینک بسازیم؟

اکنون که می دانید چگونه لینک بیلدینگ می تواند سئوی وب سایت شما را تکمیل کند، وقت آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه لینک بسازید. بنابراین، بیایید به آن بپردازیم.

به طور کلی، لینک سازی به سه صورت اتفاق می افتد:

۱. درخواست پیوند

آیا می خواهید از یک وب سایت خاص به وب سایت خود پیوند دهید؟ بهترین کار این است که از صاحب وب سایت درخواست بک لینک بدهید.

با این حال، باید مطمئن شوید که پیوند دادن به وب‌سایت از نظر ترافیک وب و اعتبار برای شما سودمند است.

در اینجا چیزی است که باید به خاطر بسپارید.

  • وب سایت باید به صنعت/طاقچه شما مرتبط باشد.

  • وب سایت باید معتبر باشد و عملکرد عالی از خود نشان دهد.

  • یک طرح ایمیل واقعا قانع کننده ایجاد کنید تا صاحب وب سایت را راحت کند تا یک بک لینک برای وب سایت شما بپذیرد.

۲. پیوندهای درآمد

کسب لینک زمانی است که دیگر صاحبان وب سایت به وب سایت شما لینک می دهند بدون اینکه شما در مورد بک لینک ها با آنها تماس بگیرید.

این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که محتوای باکیفیت و جذاب را در وب‌سایت خود ارائه می‌کنید که مخاطبان هدف و کارشناسان صنعت آن را مفید می‌دانند.

طبق دستورالعمل‌های Google Webmaster، «ایجاد محتوای خوب نتیجه می‌دهد: پیوندها معمولاً رأی‌های سرمقاله‌ای هستند که با انتخاب داده می‌شوند، و هرچه محتوای مفیدتری داشته باشید، شانس بیشتری برای یافتن آن محتوا برای خوانندگان خود و پیوند دادن به آن توسط دیگران افزایش می‌یابد».

کسب بک لینک به وب سایت شما بزرگترین پاداش و نشانه واضحی است که تلاش های شما برای ایجاد لینک در واقع کارساز است.

۳. خرید لینک

خرید لینک راه دیگری برای ایمن سازی قرار دادن لینک در سایت های با عملکرد برتر است.

وقتی نوبت به خرید لینک می‌رسد، باید در مورد سایت‌هایی که انتخاب می‌کنید کاملاً محتاط باشید زیرا مقداری پول برای کسب درآمد بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنید.

اطمینان حاصل کنید که از یک رویکرد خاص متریک برای محدود کردن سایت های برتر از جایگاه خود برای ایجاد بک لینک پیروی می کنید.

پس از انجام این کار، با یک ایمیل خوش ساخت با صاحب وب سایت تماس بگیرید تا به صورت تجاری بک لینک ها را به دست آورید.

اگر به نظر شما این فرآیند وقت گیر است، می توانید از کمک یک ارائه دهنده خدمات لینک سازی قابل اعتماد برای خرید لینک از سایت های مربوطه از طرف شما استفاده کنید.

عناصر کلیدی برای ارزیابی چشم انداز پیوند

هنگام بررسی وب سایت ها برای ایجاد لینک، باید عناصر زیر را در نظر بگیرید.

  1. محتوا: محتوای نوشتاری و تصویری برای وبلاگ ها، صفحات وب و غیره.

  2. مدیر: آیا آنها سیاست های تبلیغاتی دارند؟

  3. نمایه پیوند: پیوندهایی که به سایت اشاره می کنند چگونه هستند؟

  4. شهرت: آیا نویسنده شهرت دارد؟

  5. نویسندگی: چه کسی مسئول محتوای وب سایت است؟

  6. فنی: کاربران چگونه سایت را پیدا کرده و با آن درگیر می شوند؟

متریک در مقابل کیفیت

درک معیارها و کیفیت می تواند به شما در راه اندازی موفقیت در ایجاد لینک کمک کند.

معیارهای خاصی از ابزارهای برتر سئو می‌توانند به ارزیابی آسان‌تر یک سایت برای چشم‌انداز لینک‌سازی کمک کنند.

  آن ها هستند:

 

  • رتبه بندی دامنه Ahrefs.

  • Moz Page Authority.

  • Moz Domain Authority.

  • Moz Page Authority.

  • جریان اعتماد باشکوه.

  • جریان استناد با شکوه.

  • جریان اعتماد باشکوه.

  • امتیاز SEMrushAuthority.

  • امتیاز لینک Verve.

علاوه بر این معیارها، شما باید تحقیقات دستی خود را انجام دهید تا درک عمیق تری از چشم انداز ایجاد لینک خود داشته باشید.

کیفیت

دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجو توسط Google بخشی را برای رتبه بندی کلی کیفیت صفحه اختصاص داده است که می توانید آن را نیز دنبال کنید.

می تواند به شما کمک کند هدف محتوا، عمق محتوا را پوشش دهید و منابع معتبری برای محتوا پیدا کنید.

چگونه یک سایت را آنالیز کنیم؟

در حین انجام فرآیند ارزیابی، دو نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

وزن هر عنصر

  • برخی از جنبه های سایت از بقیه مهمتر هستند.

  • چندین عنصر را که کیفیت سایت را تعیین می کنند بررسی کنید

در اینجا عناصر کلیدی که در طول ارزیابی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

محتوا

  • پیوندهای تجاری: بررسی کنید که آیا پیوندهایی به صفحات پول وجود دارد یا خیر. ببینید آیا پیوندها بدون فالو یا حامی برچسب گذاری نشده اند یا خیر

  • ناوبری: آیا برای سایت خیلی عمومی است؟

  • کلمات کلیدی محدود: بررسی کنید که آیا سایت از قمار، وام روز پرداخت یا کلمات کلیدی مستهجن استفاده می کند

  • نادر بودن: آیا وب سایت به ندرت پست می کند یا پست های قدیمی به ندرت به روز می شوند؟

مدیر

  • درباره ما: ببینید آیا پیوندها به صفحات پول اشاره دارند یا خیر

  • صفحات مدیریت: صفحاتی را پیدا کنید که مستقیماً لینک های dofollow را در پست های مهمان تبلیغ می کنند و به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید.

  • اطلاعات: شماره تلفن، آدرس و ایمیل

پیوند پروفایل

  • لینک های اضافی: ببینید آیا تعداد زیادی لینک به یک صفحه اشاره می کنند یا خیر

  • اعتبار کم: با استفاده از ابزارهای سئو، اعتبار دامنه و رتبه دامنه سایت را پیدا کنید

  • پیوندهای غیر مرتبط: اگر پیوندهایی وجود دارد که برای صفحه منطقی نیستند، کشف کنید

نویسندگی

  • Byline: آیا خط توسط نام سایت تنظیم شده است یا مدیر؟

  • اطلاعات صفحه نویسنده: آیا اطلاعات مربوط به نویسنده ناقص است؟

  • ملیت: نویسنده از کشور هدف شماست یا خیر؟

  • اگر با صفحات YMYL سر و کار دارید، باید در مورد شهرت نویسنده سخت گیرتر باشید.

شهرت، آبرو

  • حضور آنلاین: آیا وب سایت حضور خوبی در رسانه های اجتماعی دارد؟

  • دنبال کنندگان: چه نوع حساب هایی برند را دنبال می کنند

  • Engagement: آیا صفحه به اندازه کافی تعامل دارد؟

فنی

  • ایندکس شده: آیا وب سایت در فهرست گوگل با چیزی بیش از صفحه اصلی وجود دارد؟

  • ژئو: تمرکز کشور مخاطب چیست؟

  • تعامل با صفحه: آیا سایت دارای تبلیغات و لینک در صفحات است؟

استراتژی های لینک سازی که کار می کنند

استراتژی ای که شما ابداع می کنید، عامل محرک اصلی در پس نتایج لینک سازی شما است. بنابراین، در اینجا نگاهی به بهترین استراتژی‌های لینک‌سازی می‌اندازیم که می‌توانید برای دستیابی به نتایج دلخواه از آنها استفاده کنید.

۱. راهنمای نهایی

راهنمای نهایی معمولاً اطلاعات عمیقی را در مورد یک موضوع خاص پوشش می دهد و شامل چندین عنوان فرعی، تصاویر و محتوای فوق العاده طولانی است.

از آنجایی که Ultimate Guides دسترسی کاربران را به اطلاعات انبوه در یک مکان فراهم می کند، آنها می توانند گزینه ای برای کسب بک لینک باشند.

۲. فهرست ها

فهرست‌ها یا پست‌های فهرست، پست‌هایی هستند که فهرستی از حقایق، تکنیک‌ها، نکات، دلایل و موارد دیگر را نشان می‌دهند.

این پست‌ها که به صورت تکه‌ای بسته‌بندی شده‌اند، حاوی اطلاعاتی هستند که ارزشی را به کاربران ارائه می‌کنند.

پس از تجزیه و تحلیل ۱ میلیون قطعه محتوا، BuzzSumo به این نتیجه رسیده است که پست‌های فهرستی، بک لینک‌های بسیار بیشتری نسبت به سایر اشکال محتوا، از جمله اینفوگرافیک، آزمون‌ها و موارد دیگر ایجاد می‌کنند.

۳. ساختمان پیوند صفحه منبع

بنابراین، صفحات منبع چیست؟

صفحات منبع صفحاتی هستند که حاوی لیستی از منابع هستند که صرفاً به محتوای آموزنده از چندین وب سایت پیوند می دهند.

هر چه تعداد بک لینک ها در یک صفحه بیشتر باشد، معتبرتر است.

لینک سازی صفحه منبع تمرینی است که در آن از یک صفحه منبع به وب سایت خود لینک می دهید.

شانس شما برای به دست آوردن پیوند در صفحات منابع به شدت به کیفیت محتوای شما بستگی دارد.

با استفاده از رشته های جستجوی گوگل زیر می توانید صفحات منابع را به راحتی پیدا کنید.

۴. ساختمان لینک شکسته

لینک بیلدینگ شکسته یک استراتژی منحصربفرد لینک سازی است.

در حالی که استراتژی های دیگر در مورد درخواست از مردم برای بک لینک است، لینک سازی شکسته راه را برای کمک به ارزش افزودن به وب سایت دیگران ایجاد می کند.

من به شما خواهم گفت که چگونه می توانید این استراتژی را اجرا کنید.

اولین قدم شناسایی لینک های شکسته در یک وب سایت است.

یا Check My Links یا LinkMiner chrome extension را نصب کنید.

مطمئن نیستید که کدام وب سایت را برای لینک های شکسته بررسی کنید؟ صفحه ای را با پیوندهای بیشتر انتخاب کنید.

اگر پیوندهای زیادی وجود داشته باشد، احتمالاً یک یا چند مورد از آنها خراب شده است. این ایده است.

یک صفحه منبع از طاقچه شما باید بهترین مناسب باشد. پس از همه، آن را به طور کامل با لینک بارگذاری شده است.

می توانید از افزونه کروم برای پاک کردن لینک های شکسته در صفحه به راحتی استفاده کنید.

در نهایت، یک ایمیل به مالک وب‌سایت بفرستید که لینک‌های شکسته‌ای را که شناسایی کرده‌اید برجسته کند و پیشنهاد جایگزینی پیوند با پیوند شما را بدهد.

۵. وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان هرگز خارج از روند نیست. البته این یکی از استراتژی های کلاسیک در ساخت لینک است.

از یک رشته جستجو مانند “نوشتن برای ما” + کلمه کلیدی برای یافتن وبلاگ ها و وب سایت هایی استفاده کنید که در حال حاضر پست های مهمان را در جایگاه شما می پذیرند.

نتایج جستجو را مرور کنید و آنهایی را که برای شما مناسب هستند فهرست کنید.

از فرم تماس یا آدرس ایمیل برای شروع یک مکالمه رسمی و درخواست فرصت پست مهمان با قرار دادن بک لینک استفاده کنید.

متأسفانه، فرصت های پست مهمان فقط برای شما در دسترس نیست، بلکه برای رقبای شما نیز وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که در هر مرحله از راه از بین جمعیت متمایز هستید.

دریافت کمک حرفه ای از یک ارائه دهنده خدمات وبلاگ نویسی مهمان قابل اعتماد می تواند بار را از روی دوش شما بردارد و به شما کمک کند تا به نتایج دلخواه برسید تا از سایر بازیگران صنعت خود پیشی بگیرید.

۶. گسترش بلاگر

گسترش بلاگر یکی از بهترین استراتژی ها برای ایجاد پروفایل بک لینک شماست.

شما نیز می‌توانید ایمیل‌های ارتباطی دریافت کرده باشید.

شک دارید؟

پوشه هرزنامه صندوق پستی خود را بررسی کنید. احتمالاً حداقل چند ایمیل ارتباطی در آنجا پیدا خواهید کرد، فقط که توجه شما را جلب نکرده اند.

اگر تعجب می کنید که چرا این ایمیل ها مستقیماً در جعبه هرزنامه رها می شوند، به این دلیل است که ممکن است به شما مربوط نباشند.

فرض کنید وب سایتی دارید که در زمینه تجارت الکترونیک تخصص دارد. ایمیلی که کارشناسان مالی و سرمایه گذاران را هدف قرار می دهد مطمئناً فنجان چای شما نیست.

به همین دلیل است که کمپین های اطلاع رسانی شما باید افراد مناسب را هدف قرار دهند. موفقیت پیوند شما نیز به آن بستگی دارد.

در واقع، ایمیل های ارتباطی شاهد نرخ پاسخ دهی تنها ۱۰ درصد هستند در حالی که ۹۰ درصد دیگر آنها بی پاسخ می مانند.

با این اوصاف، اگر می‌خواهید به ایمیل‌های ارتباطی شما پاسخ داده شود، باید خود را در مورد آخرین تکنیک‌های اطلاع‌رسانی به‌روز نگه دارید و بر آنها مسلط باشید.

آیا هنوز از الگوهای ایمیل استاندارد/سنتی برای اهداف اطلاع رسانی خود استفاده می کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، وقت آن رسیده است که جدا شوید.

اجازه دهید به شما بگویم چگونه به ایمیل های غیر متعارف دسترسی پیدا کنید.

  • ایمیل های ۱۰۰% شخصی و اصلی را پیش نویس کنید.

  • از صدای برند منحصر به فرد خود استفاده کنید.

جدا از افزایش نرخ پاسخ برای کمپین های تبلیغاتی شما، این ایمیل ها همچنین به شما کمک می کنند تا دیدگاه مثبتی نسبت به برند خود ایجاد کنید.

بنابراین، شما با چه کسی شروع می کنید؟

امانت داری راه نجات دسترسی وبلاگ نویسان است. با افرادی شروع کنید که به شما اعتماد دارند و از قبل از کسب و کار شما آگاه هستند.

ممکن است شامل شوند

  • شرکای صنعت شما

  • افرادی که در خبرنامه شما مشترک شده اند.

  • افرادی که لینک ها یا نام برند شما را در محتوای خود ذکر کرده اند.

  • وبلاگ نویسان/اینفلوئنسرهایی که در رسانه های اجتماعی با شما در ارتباط هستند.

با چه کسی دیگری تماس می گیرید؟

به دنبال افرادی باشید که با شما مشترک هستند. به عنوان مثال، می توانید با وبلاگ نویسانی که پایگاه مشتری مشابهی دارند ارتباط برقرار کنید.

قرار دادن پیوند در وبلاگ‌های خاص می‌تواند منجر به سرنخ‌های واجد شرایط شود و به شما در دستیابی به جذابیت‌های بیشتری برای کسب‌وکارتان کمک کند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و سایرین نیز برای یافتن افرادی که علایقشان مشابه شماست، ایده‌آل هستند.

آیا فکر می‌کنید که فراخوانی بیش از حد وقت شما را می‌گیرد؟

به همین دلیل است که Stan Ventures سایت‌ها را بر اساس معیارهای ساخت لینک بیش از ۲۵ فهرست کوتاه می‌کند و یک سرویس اطلاع رسانی واقعی برای وبلاگ نویسان را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند بک لینک‌هایی با کیفیت بالا به‌طور یکپارچه به دست آورید.

۷. نام تجاری بدون پیوند

هر کسب و کاری نام تجاری خود را در جایی در اینترنت ذکر می کند. لزوماً لازم نیست که این نام تجاری به وب سایت مربوطه پیوند داده شود.

چرا از ذکر نام تجاری بدون پیوند خود برای ایجاد پیوند استفاده نمی کنید؟

بله، می‌توانید نام‌های نام تجاری بدون پیوند را ترجمه کنید تا با کمترین تلاش در مسیر درست، بک لینک‌ها را در سراسر وب‌سایت‌ها به دست آورید.

از ابزار نظارت بر برند مانند Semrush برای پیگیری نام های تجاری خود در اینترنت استفاده کنید.

هنگامی که افرادی را پیدا کردید که نام برند شما را در فضای وب خود ذکر کرده اند، با آنها تماس بگیرید و برای قرار دادن بک لینک درخواست کنید.

با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که این پیوندها به بازدیدکنندگان دامنه مربوطه ارزش افزوده می‌دهند. به این ترتیب، آب پیوند به درستی منتقل می شود و تأثیر مثبتی بر اعتبار وب سایت شما دارد.

۸. پیوندهای پادکست

پیوندها همه جا هستند. شما فقط باید به آنها نگاه دقیق داشته باشید.

اگر به شما بگویم می‌توانید بدون نوشتن محتوا یا راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی، بک لینک دریافت کنید، چه؟

قطعا امکان پذیر است تنها چیزی که لازم است یک کلمه است: پادکست.

شما فقط باید ظاهر شوید و در مورد چیزهایی که می دانید صحبت کنید و یک لینک درست مانند آن دریافت می کنید.

یک پادکست می تواند درباره هر چیزی باشد، به شرطی که برای شنوندگان ارزش بیافزاید.

در مورد چیزی صحبت کنید که مخاطبان هدف شما می خواهند یاد بگیرند و بدون اینکه انگشت خود را بردارید کار را انجام می دهید.

۹. پیوندهای HARO

HARO یا Help A Reporter Out مکانی ایده آل برای ارتباط شما با عکس های بزرگ از وب سایت های معتبر و قابل اعتماد است.

پس از ثبت نام، شروع به دریافت ایمیل به صورت روزانه می کنید. یک چارچوب زمانی تعیین کنید، مثلاً ۳۰ تا ۴۵ دقیقه هر روز و به دنبال سؤالات مربوط به تخصص خود بگردید و به آنها پاسخ دهید.

اگر پاسخ شما مشخص شد، یک پیوند در یک وب سایت با اعتبار بالا قرار می دهید.

مطمئن نیست که به پاسخ های شما استناد شود، اما زمانی که این اتفاق بیفتد، تأثیر آن زیاد خواهد بود.

اینگونه است که لینک های HARO تلاش های سئوی شما را تقویت می کند.

۱۰. Infographic & Image Link Building

دارایی‌های بصری مانند اینفوگرافیک‌ها، تصاویر و نمودارها راه را برای ایجاد لینک بی‌وقفه باز می‌کنند. آنها تکه های عظیمی از اطلاعات را به صورت جامع ارائه می کنند. کاربران به دارایی های بصری نیز علاقه دارند.

بنابراین، چگونه اینفوگرافیک ها و تصاویر لینک بیلدینگ را ساده می کنند؟

فرض کنید یک نمودار یا نمودار در یکی از صفحات وب خود قرار داده اید.

هر بار که شخصی نمودار را به اشتراک می گذارد، شما به طور خودکار یک پیوند از وب سایت خود به وب سایت خود دریافت می کنید. از این منظر، دارایی‌های بصری برای ایجاد لینک بهتر از محتوای مبتنی بر متن است.

۱۱. دریافت پیوندهای رقبا با استفاده از ابزارهایی مانند ویژگی AHREFs Link Intersect

آیا می دانستید رقبای شما می توانند به شما در تقویت پروفایل بک لینک کمک کنند؟

در اینجا چگونه است:

اگر یک وب سایت به یک یا چند رقبای شما پیوند داده شود، به احتمال زیاد آنها می توانند به سایت شما لینک دهند.

بنابراین، چگونه می‌توانید این سایت‌ها را پیدا کنید که به رقبای شما پیوند دارند؟

ابزار Ahrefs Link Intersect می تواند این روند را برای شما ساده کند.

تعدادی از رقبای اصلی خود را در ابزار وارد کنید.

  • “همه اهداف زیر” -> نمایش فرصت های پیوند را انتخاب کنید.

  • لیستی از وب سایت هایی را مشاهده خواهید کرد که همه آنها به آنها پیوند دارند.

  • آنها را بررسی کنید تا بهترین مناسب برای ساخت پیوندها را بیابید.

  • مطمئن شوید که سایت‌هایی را انتخاب می‌کنید که احتمال دارد بالقوه‌های بالقوه شما در آنجا حضور داشته باشند. دقیقاً همان جایی است که باید حضور خود را تثبیت کنید.

  • این است؟ نه هنوز.

  • من راه دیگری را به شما می گویم تا جستجوی خود را برای دامنه هایی که به رقبای شما پیوند می دهند، اصلاح کنید.

  • پیوند متقاطع -> دامنه ها را وارد کنید -> روی “هر یک از اهداف زیر” -> نمایش فرصت های پیوند کلیک کنید.

  • اکنون، بر اساس تعداد تقاطع ها، نتایج بیشتری دریافت خواهید کرد.

  • وب‌سایت‌هایی را که می‌خواهید برای فرصت‌های ایجاد پیوند با آنها تماس بگیرید، فهرست کنید.

۱۲. ارتقای محتوا

ایجاد محتوای مناسب لینک مهم است. با این حال، شما نمی توانید در اینجا متوقف شوید، به خصوص اگر هدف شما ایجاد یک پروفایل پیوند عالی باشد.

مردم باید بتوانند صفحات وب شما را کشف کنند تا به آنها پیوند بزنند.

دقیقاً به همین دلیل است که تبلیغ محتوا اجباری است.

بنابراین، چگونه محتوای خود را تبلیغ می کنید؟

  • تبلیغات

  • تماس با ما

  • انجمن ها / انجمن ها

تبلیغات

روی پلتفرم هایی مانند تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس بوک و سایرین سرمایه گذاری کنید تا دید محتوای خود را بهبود ببخشید. هرچه دید بیشتر باشد، شانس بیشتری برای علاقه مندی شخصی برای پیوند دادن به محتوای شما بیشتر می شود.

محتوای خوب نوشته شده می تواند در دراز مدت چندین بک لینک برای شما به ارمغان بیاورد. سرمایه گذاری مقدار کمی پول برای تبلیغ محتوای خود مشکلی نیست، زیرا می تواند لینک های بیشتری برای شما بیاورد و کسب و کار شما را توسعه دهد، درست است؟

تماس با ما

البته تبلیغات راه خوبی برای تبلیغ محتوای شماست. حتی در این صورت، ارتباط با افراد با یک ایمیل، این فرآیند را رسمی‌تر می‌کند.

همچنین، وقتی نوبت به ارتقای محتوا از طریق اطلاع رسانی می شود، به گیرندگان نامه خود و مخاطبان هدف آنها (که مشتریان احتمالی شما نیز هستند) ارزش بیشتری می دهید. اگر بتوانید صاحبان وب سایت را متقاعد کنید که پیوند مجدد به محتوای شما منافع متقابل دارد، این یک سناریوی برد-برد است.

انجمن ها / انجمن ها

شما سایت های تالار گفتگوی ویژه ای دارید که می توانید محتوای خود را در بین مخاطبان هدف خود تبلیغ کنید. گروه ها و جوامع رسانه های اجتماعی نیز مکان های خوبی برای تبلیغ محتوا هستند.

با این حال، پیوستن به یک انجمن و حذف لینک های محتوای خود به همین سادگی نیست. شما باید یک عضو فعال شوید و در بحث هایی که در آنجا اتفاق می افتد شرکت کنید.

هنگامی که برای خود در بین اعضای انجمن شهرت پیدا کردید، می توانید مطالب خود را در انجمن ارسال کنید.

اگر مخاطبان محتوا را به اندازه کافی خوب بیابند، به آن لینک خواهند داد.

به خاطر داشته باشید که نباید هر بار که محتوای جدیدی را منتشر می کنید پیوندهایی را در گروه ارسال کنید. انجام مکرر آن می تواند افراد را آزار دهد و ممکن است اصلاً محتوای شما را بررسی نکنند.

هنگام تبلیغ محتوای خود در جوامع، عاقلانه حرکت کنید.

۱۳. جستجوی عکس معکوس

آیا شخصی بدون اطلاع شما از دارایی بصری شما استفاده می کند؟

نگران نباش من به آن به عنوان یک فرصت نگاه می کنم تا یک مشکل. اگر بتوانید از این سناریو برای ایجاد یک بک لینک در حین رفع نقض حق چاپ استفاده کنید، چه؟

جستجوی عکس معکوس کلید اصلی است.

جستجوی عکس معکوس به عمل جستجوی همه URL های نمایه شده در اینترنت که حاوی تصویر مشابه یا مشابه هستند اشاره دارد.

می‌توانید با استفاده از Google Images یا Bing Images یک جستجوی عکس معکوس انجام دهید. از طرف دیگر، می‌توانید این کار را مستقیماً از Chrome انجام دهید.

بنابراین، چگونه می توان از جستجوی عکس معکوس برای ایجاد بک لینک استفاده کرد؟

اکثر صاحبان وب سایت نمی خواهند تصاویر کپی شده را حذف کنند زیرا ارزشی را برای کاربران خود به ارمغان می آورد. با این حال، این یک راهپیمایی برای ایمن کردن بک لینک از وب سایت خود از طریق تصویر است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ایمیل دوستانه برای آنها بفرستید و در ازای آن بک لینک بخواهید.

۱۴. تکنیک آسمان خراش

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چیزی بهتر از محتوای با عملکرد برتر در جایگاه خود ایجاد کنید؟

این ریشه تکنیک آسمان خراش است.

این تکنیک بر بداهه نوازی در محتوای با عملکرد برتر با تعداد زیادی بک لینک تاکید دارد.

شما این کار را برای سرقت بک لینک های رقیب خود انجام می دهید تا بتوانید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید و رتبه موتور جستجوی خود را افزایش دهید، همه اینها با ایجاد یک نسخه پیشرفته تر از محتوای موجود است.

اولین قدم این است که بهترین محتوای بارگذاری شده با بک لینک را شناسایی کنید. جستجوی گوگل را با کلمه کلیدی گسترده برای محتوای با رتبه برتر انجام دهید و با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs آن را برای بک لینک ها تجزیه و تحلیل کنید.

نکته بعدی ایجاد یک نسخه بهبود یافته از محتوا است. در اینجا کاری است که باید انجام دهید.

  • طول مطالب را افزایش دهید

  • اطلاعات به روز شده و تصاویر مرتبط را اضافه کنید

  • طراحی ساده و جذاب را اجرا کنید

  • ارائه اطلاعات عمیق در مورد موضوع

هنگامی که نسخه خود را از محتوا ایجاد کردید، نوبت به اطلاع رسانی ایمیل می رسد.

حالا بیایید کمی کار هوشمندانه انجام دهیم.

به جای ارتباط با وبلاگ نویسان تصادفی، با افرادی که قبلاً به محتوا پیوند داده اند تماس بگیرید.

از آنجایی که آنها به محتوای مشابه پیوند داده اند، احتمال اینکه آنها به محتوای شما پیوند بخورند زیاد است. این ایده است.

۱۵. استراتژی پیوند داخلی

لینک بیلدینگ فقط به معنای ایجاد لینک از یا به سایت های دیگر نیست. همچنین در مورد پیوند دادن صفحات در وب سایت شما است.

بنابراین، چرا لینک سازی داخلی بسیار مهم است؟

بازدیدکنندگان شما اولویت اصلی شما هستند. تجربه کاربری بد می تواند به محض ورود آنها را از خود دور کند.

این شامل افزایش نرخ پرش و نرخ پرش بالاتر است که تهدیدی برای سئوی وب سایت شما هستند.

هرچه تجربه کاربر روان تر باشد، زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف می کند.

با ساخت لینک داخلی کانالیزه شده، به بازدیدکنندگان خود کمک می‌کنید تا به طور یکپارچه در صفحات وب شما حرکت کنند و در عین حال تجربه کاربری امیدوارکننده‌ای را ارائه دهید.

کاربران شما تنها کسانی نیستند که در سایت شما پیمایش می کنند. عنکبوت‌های موتورهای جستجو نیز همین کار را انجام می‌دهند و وقتی صفحات داخلی را پیوند می‌دهید، راهی را برای آن‌ها باز می‌کنید که زمینه را بهتر درک کنند و صفحات را بالاتر رتبه‌بندی کنند.

هرچه لینک های داخلی بیشتر به یک صفحه وب خاص هدایت شوند، اهمیت صفحه در چشم ربات های موتور جستجو بیشتر می شود.

ابزارهایی که در لینک سازی کمک می کنند

همانطور که می دانید لینک بیلدینگ فرآیندی زمان بر است. با این حال، اگر به درستی انجام شود، نتایج طولانی مدت هستند.

جعبه ابزار لینک سازی شما عصای جادویی شماست. آبراکادابرا! و کل فرآیند ساده تر و موثرتر می شود.

اجازه دهید در مورد ۵ ابزار برتری که در هر مرحله از سفر ایجاد پیوند به شما کمک می کنند، به شما بگویم.

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل ابزار مهمی برای اجرای استراتژی لینک سازی شماست.

این ابزار ۱۰۰٪ رایگان شکاف بین وب سایت شما و موتور جستجو را به طور موثر پر می کند.

چگونه؟

این به شما کمک می کند تا مسائل و گزینه های بهینه سازی را در اولین فرصت شناسایی کنید تا بتوانید اقدامات مناسب را انجام دهید.

یکی از ویژگی های قابل توجه کنسول گوگل رد لینک ها است.

صبر کن! غصه نخور اجازه دهید به شما یادآوری کنم که همه پیوندها برابر نیستند.

گاهی اوقات ممکن است از سایت های اسپم بک لینک دریافت کنید و این بک لینک ها تاثیر منفی بر سئوی شما داشته باشند.

برای قرار گرفتن در کتاب های خوب گوگل، بک لینک های شما باید از سایت های قابل اعتماد باشد، درست است؟

فقط مشخص کنید که کدام سایت ها یا صفحات وب را می خواهید رد کنید و کنسول گوگل بقیه موارد را بر عهده می گیرد.

این ابزار همچنین به شما اطلاع می دهد که سایت شما جریمه موتور جستجو را دریافت کند. به این ترتیب می توانید برای رفع مشکلات و رفع جریمه اقداماتی انجام دهید.

اهرفس

Ahrefs پلتفرمی است که عمدتاً بر سئوی خارج از صفحه تمرکز دارد. نسخه پریمیوم این ابزار بسیاری از ویژگی‌های شگفت‌انگیز را باز می‌کند که لینک‌سازی قوی را تقویت می‌کند.

  • Site Explorer: هر URL را در اینترنت بگیرید و تصویر بزرگتری از نمایه بک لینک آن بگیرید. شما می توانید پروفایل های رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، دریابید که آنها به کدام سایت ها لینک داده اند و سعی کنید به همان سایت ها پیوند داشته باشید.

  • Content Explorer: با استفاده از کلمات کلیدی، محتوای با عملکرد برتر را در جایگاه خود بیابید و پروفایل پیوند آن را به دقت بررسی کنید تا ببینید چه چیزی با سئوی وب سایت شما مطابقت دارد.

  • هشدارها: مراقب رقبای خود باشید و هر بار که یک سایت خاص بک لینک کسب می کند یا از دست می دهد مطلع شوید.

سمروش

Semrush یک همراه دائمی برای بسیاری از متخصصان سئو است. این لینک بیلدینگ را از چهار عمودی مختلف پشتیبان می گیرد. آنها را در زیر بررسی کنید.

  • تجزیه و تحلیل بک لینک: دامنه های خاص بک لینک ها را ردیابی کنید، پروفایل های بک لینک را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد استراتژی های ایجاد لینک در حال استفاده اطلاعاتی کسب کنید.

  • حسابرسی بک لینک: هر زمان که بخواهید پروفایل بک لینک خود را بررسی کنید و بک لینک های اسپم را حذف کنید تا از جریمه موتور جستجو دور بمانید.

  • ابزار لینک سازی: جستجوی خود را برای فرصت های بک لینک مناسب تقویت کنید، با اطلاعات مربوطه آشنا شوید و پیشرفت پیوند را نظارت کنید.

  • تجزیه و تحلیل انبوه: پروفایل های بک لینک حداکثر ۲۰۰ وب سایت را به طور همزمان مقایسه و ارزیابی کنید و فرصت های ایجاد لینک بیشتری را برای وب سایت خود شناسایی کنید.

Moz

پلتفرم Moz طیف گسترده ای از ابزارهای رایگان را برای بهینه سازی موتورهای جستجو ارائه می دهد. در مورد لینک بیلدینگ، Link Explorer از Moz یکی از بهترین هاست.

هنگامی که URL را وارد کردید، ابزار یک گزارش جامع شامل اطلاعات بک لینک، رقبا، لینک های شکسته، متن های لنگر و فرصت های بالقوه ایجاد لینک تولید می کند.

نسخه حرفه ای (حق بیمه) این ابزار جزئیات بیشتری را در مورد هر یک از ویژگی ها به شما ارائه می دهد.

همچنین این ابزار به شما امکان دسترسی به Page Authority و Domain Authority وب سایت ها را می دهد. افزونه کروم یا فایرفاکس ابزار را نصب کنید و این اطلاعات را در حال حرکت با استفاده از MozBar مشاهده کنید. ۱۰۰% رایگان است.

قورباغه جیغ

آیا به دنبال ابزاری برای کمک به شما در ممیزی وب سایت سرتاسر هستید؟ اگر بله، Screaming Frog انتخاب ایده آلی است. این ابزار هم برای سئو داخلی و هم برای سئوی خارج از صفحه مفید است.

این ابزار مخصوص ساخت لینک، به شما کمک می کند تا لینک های شکسته/ معیوب (خطاهای ۴۰۴) و تغییر مسیرها را شناسایی کنید. به این ترتیب می توانید از گم شدن کاربران در هنگام پیمایش در سایت خود جلوگیری کنید. به علاوه، رفع لینک های شکسته تأثیر خوبی بر سئوی شما خواهد داشت.

در حالی که نسخه پولی ابزار دارای ویژگی های بیشتری نسبت به نسخه رایگان خود است، نسخه رایگان هنوز یک انتخاب عالی برای شروع است.

بسته بندی

لینک بیلدینگ یک فرآیند ثابت است و هرگز نمی توانید انتظار داشته باشید که به بن بست برسید. در حالی که ممکن است به نظر می رسد که تلاش بیشتری نسبت به هر استراتژی سئو دیگری می طلبد، پاداش آن بسیار زیاد است و در دراز مدت دوام می آورد.

هنگامی که به موفقیت در ساخت لینک دست پیدا کردید، سایت شما در حال حاضر ترافیک ارگانیک قابل توجهی ایجاد می کند. سپس، ممکن است مجبور نباشید به اندازه ابتدا تلاش کنید. از این گذشته، لازم نیست هر بار از صفر شروع کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که استاندارد وب سایت خود را حفظ کنید و در عین حال دارای محتوای متمرکز بر کاربر باشد و مراقب به روز رسانی الگوریتم موتورهای جستجو باشید.

لینک بیلدینگ یک اقیانوس است و من تمام جنبه های ممکن آن را لمس کرده ام تا نمای ۳۶۰ درجه ای از آن به شما ارائه دهم. امیدوارم به تمام سوالات مرتبط سازی شما پاسخ داده شده باشد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.